Už dlhšie ma rozlaďujú akože kontrolné správy akože Najvyššieho kontrolného úradu. Prečo ? Lebo tieto neposkytujú výsledky kontrol ale iba kritiku, navyše nepresnú, zveličenú, často až arogantnú a urážlivú.
Pekným príkladom je jedna z novších správ Najvyššieho Kritizujúceho/Hodnotiaceho úradu alias NKÚ, tákajúca sa elektromobility na Slovensku. Táto správa prináša síce aj niekoľko vecných zistení a objektívnych údajov, no tie sú prešpikované nikým neautorizovanými hodnoteniami a paušálnou hyperkritikou. – Ilustrácia:
Podiel batériových elektromobilov je v SR asi 0,3%, kým v EU je to v priemere 1,8% na celkový vozový park. Nuž trochu zaostávame, to je fakt – ale viete, čo z tohto zaostávania urobil NKÚ ? Vytvoril priam fatálny problém celej slovenskej ekonomiky či celej SR ako takej ! NKÚ vraj na základe kontroly – v skutočnosti však na základe jednostranného a voči vláde SR až nepriateľského postoja zhodnotil, že:
- v SR zaostávame za priemernou európskou elektromobilitou 6 krát ! /nuž áno, ak zanedbateľných 1,8% vydelíme zanedbateľnými 0,3%, potom dostaneme naozaj 6; tú istú závratnú 6 by sme dostali, aj keby sme vydelili prepytujem 0,018 číslom 0,003…ách ten uhol pohľadu pána Andráššyho a spol., to je rarita, to ste ešte nezažili, to treba vidieť na vlastné oči;
- NKÚ sa však s dychberúcou aritmetikou neuspokojil a ide smelo ďalej; zovšeobecňuje, že
- SR sa zmieta v chaose
- SR sa zmieta v byrokratickej paralýze
- SR sa zmieta v strategickej bezradnosti
- SR systémovo zlyháva
- v SR chýba líder elektromobility
- existujúca stratégia je zastaraná, ba vlastne ani žiadna neexistuje
- v SR je nepredvídateľné financovanie
- v SR nie je schopnosť čerpať európske milióny
- SR je na chvoste EU
- SR zlyháva pri plnení si svojich medzinárodných záväzkov
- SR hrozí, že stratí konkurencieschopnosť v jednom z kľúčových odvetví budúcnosti
- v SR je absencia riadenia a vedenia a absencia koordinácie
- kompetencie sú v SR roztrieštené
- inštitúcie si presúvajú zodpovednosť a nedokážu sa dohodnúť na spoločnom postupe
- ohrozené sú investície a pracovné miesta
- hrozí, že SR opustí prvú automobilovú ligu…
NKÚ síce konštatuje, že SR je na špici EU v počte nabíjacích staníc na počet elektroautomobilov, – u nás je na jednu nabíjaciu stanicu 6 aut, v Británii 18 a v Nórsku až 35. No túto pozitívnu informáciu NKÚ ihneď spochybňuje, že to nie je dôsledok predstihu rozvoja infraštruktúry pred zvyšovaním počtu elektromobilov; je to vraj dôsledok nízkeho počtu elektromobilov v SR /máme ich t.č. 17-20 tisíc a slúži im 2500 nabíjacích bodov na Slovensku/.
Strašné, katastrofálne, kataklyzmické. NKÚ veľkú šancu na objavenie sa svetla na konci tunela pre SR nedávajú. No predsa len na konci správy experti NKÚ dobrácky navrhujú aké-také spásonosné riešenia. Po prvé, vláda SR by mala prijať na MH SR väčší počet úradníkov, ktorí by sa na riadení elektromobility podieľali. -Nuž toto riešenie nie je príliš kompatibilné s aktuálnym procesom konsolidácie, osobitne s procesom znižovania výdavkov štátu na svoju rozmnoženú byrokraciu. NKÚ ďalej-po druhé, navrhuje výrazne zvýšiť finančné dotácie pre občanov, ktorí si chcú kúpiť elektromobil. – Bohužiaľ, ani toto riešenie nie je s procesom konsolidácie, osobitne finančnej konsolidácie, kompatibilné. A tak ako jediné opatrenie z pera NKÚ, ktoré je ako tak zvládnuteľné aj dnes v ťažkých časoch pre európsku a slovenskú ekonomiku-je po tretie mohutná vládna kampaň, zameraná na to, aby si ľudia kupovali elektromobily.
Takáto informačná kampaň bude presviedčať ľudí, aby si kúpili radšej drahé elektromobily než lacné autá na benzínový či naftový pohon. Bude presviedčať ľudí, že elektromobily sú ekologickejšie-hoci výsledky odborných analýz hovoria čosi iné-že sa v ich prípade splodiny presunú z ciest do miest výroby batérií, do ťažby nerastov pre ne a pod. Bude propagovať elektromobily ako bezpečné a rýchle autá, hoci prílišné zrýchlenie elektromobilov spôsobuje viac nehôd medzi amatérskymi vodičmi a vzbĺknutie elektromobilov pri ich transporte k zákazníkom a pri ich každodennej prevádzke je fatálnejšie, ako pri klasických autách.
Správa o rozvoji pardon o katastrofálnom zaostávaní SR v elektromobilite je bohužiaľ typická aj pre štýl, akým sú spracované kontroly resp. kritiky v iných odvetviach SR. Je to štýl „v SR je všetko zlé, všetko sa rozpadá, všetko upadá, sme na chvoste európskej civilizácie“ a pod.
NK nekontroluje, ono svojou až arogantnou kritikou a nefér hodnoteniami Slovákov priam deptá. Prečo je to tak ? Neviem, ale nazdám sa, že bývalému súdruhovi Lubomírovi Andrássymu z čias KSS a SDĽ muselo byť veľmi ublížené, keď takto tvrdo atakuje svojich bývalých kolegov. Druhým vysvetlením je, že Andrássy vetrí vládnu zmenu a rád by sa svojimi kritikami vládnutia R.Fica a spol. zapáčil event. novým mocipánom, nadávajúcim na vládu t.č. z opozičných lavíc.
Nech je akokoľvek, -priatelia ktorí si správu NKÚ o elektromobilite alebo o niečom inom, – nezúfajte si, nepáchajte kvôli tomu samovraždu. Verte, veci v SR zase nie sú až tak zlé, ako ich niektorí zlomyseľní „experti“ veľmi radi prezentujú.
V SR nie je žiaden raj-ale ani peklo na zemi. Sme niekde uprostred, medzi rajom a peklom. Tak ako napokon aj v iných krajinách Európy.
PS: Kacírska myšlienka na záver. Možno si to NKÚ nevšimol, ale vo svete i v Europe nastalo /s výnimkou Číny/ vytriezvenie z počiatočnej „zelenej“ eufórie, sprevádzajúcej prvú fázu elektromobility. Objavuje sa stále viac štúdií, ktoré hovoria o zvýšenej ekologickej záťaži pri masovej výrobe a používaní elektromobilov. /Nejde iba o presun emisií od cesty ku výrobcovi batérií. Ide aj o ekologičnosť zvýšenej výroby elektrickej energie pre potreby nabíjania elektromobilov a i./. Eufória z elektromobility sa tratí nielen v tradične zelenom Nemecku a Rakúsku, ale aj v Škandinácvii, dokonca v Nórsku…EU v dôsledku toho musela zľaviť na svojich termínoch zákazu aut so spaľovacími motormi.
Situácia okolo elektromobility sa teda mení. Aj bohaté krajiny rozmýšľajú, či je dobré deformovať trh s autami vládnymi dotáciami na kúpu a prevádzku drahých elektroáut. Rozmýšľajú, či by nebolo lepšie prenechať tempo a smer rozvoja elektromobility na trh. Nech o tempe elektromobilizácie rozhodnú majitelia áut a vodiči. A nie direktívne riadenie procesu štátom.
Ktovie, či sa onedlho neukáže, že cez riadenú elektromobilitu cesta k zdravšej a lacnejšej mobilite ľudí nevedie. Ak by sa tak stalo, potom by SR s ľuďmi menej podliehajúcimi prokrokárskym progresivistickým kampaniam a viac si zakladajúcimi na praxou odskúšanom zdravom „sedliackom“ rozume, možno bola vo výhode. SR by sa totiž vracala späť z kratšieho úseku slepej uličky.
-Som zvedavý, čo by potom o tomto jave vo svojich kritických správach napísal NKÚ. Bol by schopný seba-skontrolovania a seba-kritiky ??
+++++ Len doplním - ten štatistický údaj o... ...
no, ale že to píšeš ty, ktorý by si mal byť... ...
Lysohlávka antivaxerska , konsky IVERMECTIN ,... ...
Nikoho nestraším, len replikujem. Ale máš... ...
Fíha, čo berieš ? Ty si riadne napikovaný. ...
Celá debata | RSS tejto debaty